Agurkas – ne tik skani ir naudinga daržovė, bet ir puiki priemonė vaikų patirtiniam ugdymui. Turėdami skirtingo dydžio agurkus, vaikai įsitraukė į gamtos pažinimo, žodyno turtinimo, matematinių gebėjimų ugdymo veiklą. Auklėtojai paprašus agukus palyginti, vaikai tyrinėjo jų svorį, ilgį, storį, skonį, įtvirtindami šias sąvokas. Tam prireikė liniuotės, metro, svarstyklių. Lygindami gautus skaičius, padarė išvadas, kaip skiriasi agurkų matmenys. Vaikus nustebino tai, kad to paties agurko ilgio mato skaičius yra mažesnis už apimties skaičių. Vaikai spėjo, vienas didžiausias agurkas svers daugiau už du mažesnius. Hipotezė pasitvirtino. Veiklos metu vaikai įtvirtino kalbos sąvokas didelis, mažas, mažesnis, ilgesnis, trumpesnis, mažiausias ir kt. Išmatavę agurkus, juos ir paragavo. Skonis, vaikų nuomone, visų trijų agurkų buvo toks pat. Veiklą fotografavo Vakaris.